گند زدایی آب و فاضلاب:


گندزدایی عبارت است از تخریب میکروارگانیسم‌هایی که قادر به ایجاد بیماری در انسان هستند. گندزدایی عاملی ضروری و نهایی در مقابل تماس انسان با میکروارگانیسم‌های پاتوژن مولد بیماری اعم از ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌های تک‌یاخته‌ای است. کلرزنی اولین بار در ابتدای قرن حاضر جهت ایجاد حفاظت بیشتر علیه میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا انجام شد. تخریب پاتوژن‌ها و انگل‌ها توسط گندزدایی، به طور قابل توجهی به کاهش بیماری‌های منتقله به وسیلة آب و غذا، کمک می‌کند. اما در سال‌های اخیر این یافته که کلرزنی می‌تواند منجر به تشکیل محصولات فرعی گردد که می‌تواند برای انسان و حیوان سمی یا ژنوتوکسیک باشد، موجب احساس نیاز به گندزدای مطمئن‌تری شده است. همچنین این واقعیتی است که بعضی پاتوژن‌ها یا انگل‌ها، در واقع نسبت به گندزداها کاملاً مقاوم هستند و میکروارگانیسم‌های شاخص متداول گاهی جهت اطمینان از پاکی آب مناسب نیستند. 

 

علاوه بر نقش گندزداها در تخریب پاتوژن‌ها و انگل‌ها، بعضی از آن‌ها (مثلاً ازن، دی‌اکسیدکلر) برای اکسیداسیون مواد آلی و آهن و منگنز، و برای کنترل مشکلات مزه و بو و رشد جلبک‌ها به کار می‌روند.


روش های  گندزدایی:


- کلرزنی: آب مورد استفاده برای شرب و پخت و پز باید عاری از میکروارگانیسم های پاتوژنیک باشد که سبب بیماری می شوند. 

زلال سازی آب آشامیدنی آلوده به میکروارگانیسم های پاتوژنیک، به تصفیه ویژه نیاز دارد که گندزدایی نامیده می شود. کلرزنی، معمولترین 

روش گندزدایی است.

                         
      

- ازن زنی: زن شکل فعال اکسیژن است. ازن یک گندزدای موثر بر علیه باکتری ها و ویروس ها در مقایسه با کلر می باشد. همچنین، خاصیت اکسید کنندگی ازن، سبب کاهش یا حذف غلظت آهن، منگنز، سولفور و مشکلات بو و طعم در آب می شود.  

                                                

- لامپ UV: شعه UV به عنوان یک مرحله از استریلیزه و ضد عفونی آب به کار می رود. فرآیند ضد عفونی UV یک روش غیر شیمیایی برای تخریب میکروارگانیسم ها به وسیله تغییر در ژنتیک آن ها می باشد که دیگر قادر به تولید مثل نیستند.

   

                                     


روش ها ی نوین در گندزدایی:


- الکترولیز: الکترولیز یک فرآیند تولید ترکیبی از اکسیدانت ها (ازن، پر اکسید هیدروژن، رادیکال هیدروکسیل و غیره) بوسیله جریان برق بوده و سبب گندزدایی آب می شود.

                  

- نانو سیلور: این محلول که از فلز نقره وبا پیشرفته ترین فناوری روز دنیا استخراج و تهیه شده است، محلولی ضد میکروب، ضد باکتری، ضدویروس، ضدقارچ با قدرت ضد عفونی کنندگی بسیار بالا و در عین حال محلولی کاملا" ایمن و بی خطر برای انسان، دام، طیور، آبزیان و دیگر محصولات کشاورزی با ماندگاری بسیار بالا می باشد بطوریکه در صورت استفاده صحیح و مناسب از این محلول، تمام میکروبها، قارچها، باکتری ها ویا ویروسهای موجود در آن محل از بین رفته و به علت ماندگاری بالای نانو سیلور و متناسب با نوع بکار گیری آن، محیط را پاک و عاری از هر گونه آلودگی می نماید.

                                                              


جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

آدرس: تهران، خیابان آزادی، بین بهبودی و خوش، ساختمان سپید،

پلاک 227، طبقه 1، واحد 5 ، کد پستی: 1457994717

 موبایل:  09395217890      و     09125939543     تلفن: 02166935480    

 و  02166935564     ،فکس: 02142694985

Website: www.baps.ir                 E-mail:  Behab.palayesh@gmail.com