تصفیه آب و فاضلاب

شرکت فنی مهندسی به آب پالایش سیستم مجری و مشاور سییستم های تصفیه آب ، تصفیه فاضلاب ، سپتیم تانک ، چربی گیر، آب شیرین کنف تصفیه فاضلاب صنعتی ، پکیج تصفیه فاضلاب و RO با بهترین تکنولوژی و فرآیند با تیمی مجرب از مخترعین و پژوهشگران فعالیت می کند.

تصفیه آب و فاضلاب

شرکت فنی مهندسی به آب پالایش سیستم مجری و مشاور سییستم های تصفیه آب ، تصفیه فاضلاب ، سپتیم تانک ، چربی گیر، آب شیرین کنف تصفیه فاضلاب صنعتی ، پکیج تصفیه فاضلاب و RO با بهترین تکنولوژی و فرآیند با تیمی مجرب از مخترعین و پژوهشگران فعالیت می کند.

روشهای نوین گندزدایی

 وضعیت شاخصه های بهداشتی هر جامعه ای از ابتدایی ترین نمودهای پیشرفت آن جامعه بوده و بهبود این شاخصه ها مورد توجه تمام دانشمندان، اقتصاددانها و سیاستمداران می باشد و از سویی پایه و اساس ارتقاء سلامت یک اجتماع انسانی، بستگی مستقیم به کیفیت آب مصرفی در امور شرب، کشاورزی و صنعت آن اجتماع دارد. در راستای بالا بردن کیفیت آب مصرفی، فرآیندهای تصفیه آب شکل گرفته است و یکی از مهم ترین قسمتهای آن، " گندزدایی" آب از آلاینده های ارگانیک می باشد.
 با توجه به رشد سریع جمعیت و افزایش استانداردهای زندگی، نیازهای آبی بشر رو به فزونی است، لذا باید با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی در رشته‌های دیگر از جدیدترین، اقتصادی‌ترین و کارآمدترین روش برای بالا بردن کیفیت آب آشامیدنی استفاده گردد تا ضمن پاسخگو بودن به نیاز جوامع بشری امروز، از بهترین تکنولوژی‌ها با حداقل معایب استفاده شده باشد.
سالم بودن آب آشامیدنی یک مسئله جهانی است. آب آشامیدنی آلوده، بیشترین تأثیر را روی سلامت انسان برای بیش از نیمی از جمعیت جهان دارد. آب آشامیدنی تصفیه نشده یا با تصفیة نامناسب، عامل اصلی بیماری در کشورهای در حال توسعه است. خوردن حتی مقدار اندکی از پاتوژن‌ها، به ویژه ویروس‌ها، ممکن است خطر بعضی از عفونت‌ها، بیماری‌های کلینیکی یا حتی مرگ و میر را برای جمعیت‌های حساس دربرداشته باشد. پیشرفت‌های حاصله در تحقیقات مربوط به آب آشامیدنی و متعاقب آن ایجاد موانع متعدد در مقابل پاتوژن‌های میکروبی و انگل‌ها، امنیت و سلامت آب آشامیدنی روزانة ما را به خصوص در جوامع صنعتی، به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است. 
گندزدایی عبارت است از تخریب میکروارگانیزم‌هایی که قادر به ایجاد بیماری در انسان هستند. گندزدایی، عاملی ضروری و نهایی در مقابل تماس انسان با میکروارگانیزم‌های پاتوژن مولد بیماری اعم از ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌های تک‌یاخته‌ای است.   
گندزدایی آب به روش الکترولیز و نانو سیلور روشی کاملا جدید است که در حال حاضر در دنیا مراحل آزمایشگاهی‌ خود  را طی می‌کند تا بتواند معایب روش‌های قدیمی (کلرزنی، استفاده از UV و  ازن زنی) را از بین برده و با مزایایی که دارد جایگزین مناسبی برای روش‌های فوق باشد.

گندزدایی به روش الکترولیز:
الکترولیز یک فرآیند تولید ترکیبی از اکسیدانت ها (ازن، پر اکسید هیدروژن، رادیکال هیدروکسیل و غیره) بوسیله جریان برق بوده و سبب گندزدایی آب می شود.
در این روش، نیازی به اضافه کردن مواد شیمیایی نبوده و همچنین، به دلیل تولید اکسیژن در فرآیند الکترولیز، سبب گوارایی آب می شود.
راندمان الکتروشیمیایی گندزدایی آب می‌تواند به وسیله تقسیم سلول‌های الکترولیت افزایش یابد زیرا از کاهش گونه‌های اکسید کننده (2Cl و OH) روی کاتد اجتناب می‌شود و این بیشتر عملی به نظر می‌رسد. 
نتایج تجربی الکترولیز مستقیم نشان می‌دهد که گندزدایی به وسیله انتقال الکترون مستقیم بین الکترود و میکروارگانیسم‌های جذب شده روی سطح الکترود، رخ نمی‌دهد. مرگ میکروارگانیسم‌ها به دلیل گونه‌های اکساینده تولید شده به روش الکتروشیمیایی نظیر رادیکال‌ها، پراکسید هیدروژن، ازن و ترکیبات کلر است. 
این فن آوری با تولید همـزمان چهـار ماده گندزداCl2 ، ClO2 ، O3 و O2با غلظت های مشخص در یک محلول توانسته قوی ترین و ایمن ترین محلول گندزدایی را عرضه نماید.
این تکنولوژی بر اساس روش الکترولیز عمل می کند و محصولات مورد نظر از قرار گرفتن محلول نمک در یک سلول تحت جریان مستقیم الکتریکی بدست می آیند. در این روش با استفاده از جریان مستقیم (DC) برق با قدرت کم (حدود16-12وات) محلول آب و نمک (محلول الکترولیت) تهیه شده، تجزیه یونی شده و محلولهای اسیدی و محلول قلیایی تولید می گردد. محلول اسیدی شامل چهار عامل گندزداCl2 ، ClO2 ، O3 و O2با غلظت های مشخص است که توانسته قوی ترین و ایمن ترین محلول گندزدایی را عرضه نماید به گونه ای که نه تنها هیچ یک از خطرات این عوامل را بطور جداگانه ندارد بلکه با تجمیع خواص مفید هر کدام، اثر بخشی و راندمان گندزدایی را بصورت چشم گیری افزایش می دهد.
نرم افزار بسیار پیشرفته این سیستم قابلیت کنترل و هدایت بهره برداری از آن را از هر مکانی امکان پذیر نموده و کوچکترین اختلال در بهره برداری سامانه را به اطلاع مسئولین مربوطه می رساند. در یک نگاه می توان این فن آوری را ایمن، موثر، با هزینه بهره برداری بسیار پایین، گندزدایی آب با کیفیت تضمین شده در حد استاندارد و کاهش مصرف انرژی تعریف نمود.

                                                                                                                    
گندزدایی به روش نانو سیلور:
این محلول که از فلز نقره وبا پیشرفته ترین فناوری روز دنیا استخراج و تهیه شده است، محلولی ضد میکروب، ضد باکتری، ضدویروس، ضدقارچ با قدرت ضد عفونی کنندگی بسیار بالا و در عین حال محلولی کاملا" ایمن و بی خطر برای انسان، دام، طیور، آبزیان و دیگر محصولات کشاورزی با ماندگاری بسیار بالا می باشد بطوریکه در صورت استفاده صحیح و مناسب از این محلول، تمام میکروبها، قارچها، باکتری ها ویا ویروسهای موجود در آن محل از بین رفته و به علت ماندگاری بالای نانو سیلور و متناسب با نوع بکار گیری آن، محیط را پاک و عاری از هر گونه آلودگی می نماید.
خصوصیات نانوسیلور:
1- تأثیر بسیار زیاد
2- تأثیر سریع
3- غیر سمی
4- غیر محرک برای بدن
5- غیر حساسیت زا
6- کارایی تحمل شرایط مختلف (پایداری زیاد)
7- آب دوست بودن
8- سازگاری با محیط زیست
9- مقاوم در برابر حرارت
10- ایجاد نکردن و افزایش ندادن مقاومت و سازگاری در ریز اندام واره
از دیگر کاراییهای نانوسیلور اضافه شدن به الیاف، پلیمر، سرامیک، سنگ، رنگ، ... ، بدون تغییر دادن خواص ماده است.
موارد استفاده پلیمرهای نانوسیلور
1- شیشه شیر و پستانک نوزادان و مسواک و برسهای بهداشتی حمام و ...
2- ظروف پلاستیکی (غذایی ، دارویی ، آرایشی)
3- لوازم خانگی (یخچال، جارو برقی، ماشین ظرفشویی، سامانه تهویه و تصفیه هوا و رطوبت زا)
4- مواد بسته بندی برای تازه و بهداشتی نگه داشتن مواد غذایی
5- بدنه وسایلی که انسان مداوم با آن تماس دارد. (گوشی موبایل، کیبورد، ...)
خصوصیات پلیمرهای نانوسیلور ضد باکتری:
1- اندازه ذرات نقره کمتر از 20 نانومتر است
2- غلظت تقریبی 450 ppm است.
3- مطابق با شرایط مختلف جوی است.
4- آنتی اسید و آنتی آنیون است.
5- سازگار با محیط زیست و غیر سمی است.
6- بیضرر برای انسان است.
7- روی باکتریها و قارچها و ... تأثیر دارد و خوشبو کننده است.
8- کارایی از بین بردن ویروسها را دارد.
9- از نظر عملکرد با دیگر فراورده ها، صرفه اقتصادی و رقابت پذیری دارد.
این پلیمرها باید در محیط سرد و خشک و به دور از آفتاب نگهداری شود که تحت این شرایط تا دو سال می توان آن را نگهداری کرد.
ذرات نانوسیلور را می توان به صورت پودر در آورد و در مواد و وسایل مختلف استفاده کرد (مسواک ، خمیر دندان ). در آن صورت، به محض تماس ماده با آب، نقره فعال می شود و خاصیت ضد باکتری پیدا می کند.
                                                                
 
جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

آدرس: تهران، خیابان آزادی، بین بهبودی و خوش، ساختمان سپید،

پلاک 227، طبقه 1، واحد 5 ، کد پستی: 1457994717

 موبایل:  09395217890      و     09125939543     تلفن: 02166935480    

 و  02166935564     ،فکس: 02142694985

Website: www.baps.ir                 E-mail:  Behab.palayesh@gmail.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.